Sinds eind 2019 is er een nieuw coronavirus. Dit virus kan zorgen voor longontsteking. Klachten van het coronavirus zijn o.a. verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, verlies van reuk en smaak, verhoging of koorts. Indien u deze klachten heeft, kunt u bellen met 0800-1202 om een afspraak te maken voor een coronatest. Bel de praktijk als u steeds zieker wordt of moeilijker ademt. Alle huisgenoten blijven thuis als iemand in uw huisgezin koorts heeft of hoest.
Om te voorkomen dat u ziek wordt en mogelijk de ziekte verder verspreid, is het belangrijk dat u zich aan de hygiënemaatregelen en de adviezen/maatregelen vanuit de overheid houdt.
Voor aanvullende informatie kunt u terecht op  thuisarts.nl

Houdt u aan de quarantaine als de GGD die geadviseerd heeft. De quarantaine bedraagt tien dagen na de laatste ziektedag van uw huisgenoot of tien dagen nadat u voor het laatst contact heeft gehad met een coronapatiënt buiten uw huishouden.

Het is niet de bedoeling dat u zonder telefonisch overleg naar de praktijk komt. We proberen de spreekuren zo te plannen dat er niet teveel patiënten in de wachtkamer zitten. Om die reden kan het zijn dat u op een ander tijdstip gebeld wordt dan u gewend bent. De afspraken die al gepland staan bij de praktijkverpleegkundige gaan door, tenzij u gebeld wordt door Daniëlle.

Het is momenteel niet mogelijk om afspraken te maken via het patiëntportaal. De reden hiervoor is dat wij graag zelf inschatten welke patiënten we op de praktijk kunnen ontvangen. Het patiëntportaal is wel erg geschikt om te mailen met een huisarts. Het is inmiddels ook mogelijk om een foto mee te sturen bij een e-consult, bijvoorbeeld van huiduitslag o.i.d.

Bezorgen medicatie:
Vanwege de versoepeling van de coronamaatregelen m.i.v.1 juli stopt de apotheek met het standaard bezorgen van de medicatie. Als u niet mobiel genoeg bent én er is geen mantelzorger beschikbaar om de medicatie op te halen, kunt u bij het bestellen van uw medicatie vragen of deze bezorgd kan  worden. Het standaard bezorgmoment is vrijdagmiddag tussen 14.00 en 18.00 uur.

Saltro heeft de priklocatie bij ons op de praktijk tijdelijk gesloten. Op de website van Saltro kunt u een afspraak maken voor bloedafname. Voor verdere informatie zie kopje 'bloedafname'